zaterdag 15 juni 2013

My fabulous boring life (one minute movie)

Verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat mensen zich ongelukkiger kunnen gaan voelen door social media. Waarom? Door al die fantastische kijkmijnleukeleven-posts. Iedereen wil geforceerd zijn of haar zeer boeiende gebeurtenissen laten zien. Want wie post er nu een foto van dat je aan het ontbijten bent? Tenzij je ontbijt natuurlijk aan het strand van Ibiza plaatsvindt.

Leuke filmpjes van leuke feestjes en grappige momenten. Foto's van vakanties, leuke stapavondjes en lekker eten. Statussen over dat men een half jaar in Australië gaat studeren en dat Lieselotje samen met Marietje naar Lowlands gaat.

Men heeft het idee dat hij of zij iets mist. Waarom heeft iedereen zo'n leuk leven en maakt iedereen fantastische ervaringen mee, en zit ik hier dagelijks met mijn koffie te treuren boven mijn werk? Nou, believe me, die fantastische ervaringen zijn maar fragmenten uit ieders leven. Er zijn genoeg dagen die helemaal niet zo boeiend zijn. Hooguit tergend saai. En om dat te laten zien, heb ik een dag lang mijn woensdag gefilmd. Een woendag met sleur. Een woensdag, die vast genoeg mensen herkennen.





Als je hier nu toch bent, like en/of volg mijn blog even met je Facebookaccount! Rechtsboven onder de foto (op mobiel moet je even internetversie weergeven).

3 opmerkingen: