donderdag 6 juni 2013

De 5 leukste klaagmomenten van Nederlanders met goed weer

Mensen kijken

Het is mooi weer. Dat betekent dat de Nederlanders massaal in korte broeken op het terras gaan zitten. Dat een onbekend tofuvrouwtje met haar demente vader zonder pardon bij je aanschuift, omdat er anders geen plaats meer is. Dat betekent de bbq aansteken ook al hebben we geen vlees, dus dan roosteren we de frikadellen maar. Maar dat betekent ook: geklaag. Ja, zelfs met zúlk mooi weer kan de Nederlander klagen.

Hieronder de 5 leukste klaagmomenten van Nederlanders met goed weer.

1. Gezeur over ongedierte
Ik begin met een klaagmoment van mezelf. Een erg belangrijke levenskwestie, al zeg ik het zelf.
Want ik hoef maar tien meter te fietsen op mijn stalen vriend en ik heb al snel gezelschap. Gezelschap van vliegjes welteverstaan. Op de een of andere manier is voor vliegen niet de trein het meest suïcidale middel, maar de ogen/mond/neus van de mens.

2. Gezeur over de hitte
- 'Pfoooooooooooooooooeeeeeeeeeeeee wat is het toch heet!' Wapper wapper. Ik heb het zo warm!'
- 'Sjongejonge, dan is het een keer warmer, is het meteen 30 graden!'
- 'In Nederland is het ook altijd meteen zo benauwd als het warm is, dat heb je in het buitenland niet.'
- 'Ik zweet me rot zeg! Heb veel te warme kleren aan.'
- 'Ik zou toch echt willen dat we een zwembad hadden nu, zó warm. Maar ja.'

3. Gezeur over dat men binnen moet zitten
Tja, het weer houdt er blijkbaar geen rekening mee dat miljoenen Nederlanders gewoon moeten werken of naar school moeten. 'Heb ik weer!' zeggen ze dan. Alsof het 30 graden wordt speciaal om jou in je kantoor te treiteren. Sowieso heb je echt wel minstens één uurtje op de dag om even naar buiten te gaan. En ben gewoon blij dat je niet meer hoeft te krabben. Naar school of werk kunt fietsen zonder in een sneeuwpop te veranderen. Profiteren van de bbq die je moeder heeft klaargemaakt. Geniet van de kleine dingen die het lekkere weer je geeft.

4. Gezeur over het volle terras
'De enige plekken die nog vrij zijn, zijn de plekken in de schaduw.' 'Ja maar dáár gaan we niet zitten hè? Is het een keer mooi weer, dan gaan we ook in de zon zitten.' Herkenbaar? Natuurlijk. Nederlanders willen genieten van het zeldzame zonnetje. Lekker een kreeftenkleurtje kweken en een biertje drinken. Mensen kijken en ze stuk voor stuk analyseren alsof het stukjes vlees zijn. Hou er dus rekening mee dat je NIET de enige zult zijn.

5. Gezeur over de toekomst van het weer
'Ach, over een week gaat het toch weer regenen. Het is ook altijd wat in Nederland.' Oké nou en? Geniet er nu maar van en ga yolo, net als alle andere Nederlanders genieten van wat je NU hebt. Doe het allemaal tegelijkertijd: spring in het zwembad van je buurman, ga barbecueën met frikadellen, verbrand als een kreeft in de zon en drink een biertje. Of biertjes.

The sun only lives once.  

 

Als je hier nu toch bent, like en/of volg mijn blog even met je Facebookaccount! Rechtsboven onder de foto (op mobiel moet je even internetversie weergeven).






Geen opmerkingen:

Een reactie posten