woensdag 29 mei 2013

Mijn oma en Facebook

Hey look, I've got Facebook!

Mijn oma zegt: "Iris, als ik op 'vind ik leuk' klik, komt er 'vind ik niet meer leuk' te staan! Maar ik vind het wél leuk!" Ja. Probeer dat maar eens uit te leggen. No offence hoor, mijn oma is cool. Maar we herkennen hier denk ik allemaal het probleem wel.

Facebook en 70-plussers
De technologie van Facebook is gewoon nét iets te hoog gegrepen voor 70-plussers. Misschien zelfs wel 50-plussers, ik weet dat mijn moeder er in het begin nog moeite mee had. 'Irisssss, hoe plaats ik een nieuwe tijdlijnfoto?! Ik snap er NIETS van!' (uitroepteken uitroepteken)

Ik heb overigens mijn complete familie op Facebook. Mijn vader, moeder, oma, tantes, ooms, neefjes, nichtjes, achternichten, achterneven, achternichten van wie ik niet wist dat ze dat waren...

Is Facebook wel iets wat bij oma's hoort?
Mijn vader instrueert mijn oma wel eens dat ze misschien ietsje minder moet liken. Ietsje minder moet reageren. Stalken in een non-actieve modus. Want misschien is Facebook toch niet helemaal iets wat bij een oma hoort.

Who cares of het 'hoort'. Ik vind het wel schattig. En waardeer het wel. Aangezien mijn indrink-breazer-eerstekeermetalcoholinaanraking-periode toch voorbij is, heb ik helemaal niets meer te verbergen. En wanneer ik haar in het echt zie: no more tweedegraads brandwonden van een alles verwoestend vragenvuur!

Mijn oma is cool
Nee, ik bewonder mijn oma hier juist om. Mijn oma doet dingen die andere oma's niet doen. Mijn oma crosst heel Nederland en België rond om haar honderden sociale contacten te onderhouden. Mijn oma fietst en wandelt. Mijn oma maakt de beste kroketten ooit. Mijn oma e-mailt en heeft Facebook.
Mijn oma krijgt sjans van mannetjes die ze vervolgens streng op hun plekje zet.

Mijn oma is cool en is geen stereotype rollator. Mijn oma is geen kuddedier.

Als je hier nu toch bent, like en/of volg mijn blog even met je Facebookaccount! Rechtsboven onder de foto (op mobiel moet je even internetversie weergeven).

2 opmerkingen:

  1. hahaha echt leuk! Mijn ouders liken en delen ook echt alles wat ik op FB zet. Is wel echt lief :D

    BeantwoordenVerwijderen