dinsdag 21 mei 2013

De slechtste na-aap items #1 UGGS

Vanaf vandaag start ik met mijn column: "De slechtste na-aap items".

Omdat na-apers kuddedieren zijn en er vaak wordt na-geaapt aan de hand van items die eigenlijk helemaal niet hip zouden moeten zijn.

Vandaag leid ik het onderwerp meteen met een fantastisch voorbeeld in, namelijk:

UGGS



Als ik je nu nog zou moeten vertellen wat uggs zijn, heb je onder een hunebed gelegen. Maar goed, voor de mensen die dat lekker vinden liggen: ik zal een poging wagen. Puur om jullie mee te nemen in mijn uggs-haat. No offence hè dragers, kan me voorstellen dat ze lekker zitten.

Want eigenlijk zijn het gewoon royal class sloffen. Tenminste als je niet de economic class Action-Uggs prefereert, die zijn er ook genoeg. Een ronde neus, zacht uitziend materiaal, een iets hardere zool eronder: helemaal slof-proof!

Zou je zeggen. Want als je daadwerkelijk op de harde stoep gaat sloffen met deze Uggs, zijn ze binnen no time tot op de pluizige binnenkant afgeschaafd.
En zie je het al voor je? Een sloffende Helmondse Breazer met haar string boven haar spijkerbroek met diamantjes?

O, yes I do.

Looks kinda like it, doesn't it?


Uggs hebben het zelfs zo ver geschopt dat andere merken ze gaan namaken. Sloffenmerken, welteverstaan. Scheelt hen ook weer budget en tijd: een kant-en-klaar idee voor een slof.

Verrassend genoeg waren Uggs in de jaren 60 een trend onder surfers. Snap je de associatie met surfers? Surfers. Uggs. Surfers. Uggs. Nee ik snap hem niet. Misschien een royal class waterschoen. Wie zal het zeggen.

Ongeveer tien jaar geleden werden Uggs dan een échte wereldwijde trend. Een trend die in de jaren 90 in de VS is gestart. Verrassend. Misschien had Kate Moss het koud ofzo door haar gebrek aan lichaamsvet en vond ze het wel een oplossing om buiten ook sloffen te dragen. En wat Kate Moss draagt is natuurlijk vanzelfsprekend helemaal werkelijk fantastisch.

In ieder geval, volgens mij snappen jullie mijn punt wel. Je hebt trendsetters en trendvolgers. Mensen die niet weten wat ze moeten dragen, dus maar dragen wat mensen, die wel weten wat ze moeten dragen, dragen. Get it?

Oké. Volgende keer ga ik verder met een ander spannend na-aap item. Tot dan!



Als je hier nu toch bent, like en/of volg mijn blog even met je Facebookaccount! Rechtsboven onder de foto (op mobiel moet je even internetversie weergeven).




Geen opmerkingen:

Een reactie posten